כצפוי: הולכים לבחירות בבית שמש

    יוסי אשר No Comments on כצפוי: הולכים לבחירות בבית שמש
    16:49
    16.05.24
    יצחק אייזיקוביץ' No Comments on "סקופ בשידור חי": המחרוזת שכמותה טרם נראתה עד כה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון הכריע היום כי בית שמש תלך לבחירות חוזרות כלליות. בהחלטה זו דוחה בית המשפט את ערעורו של חבר מועצת העיר מאיר בלאיש ואת ערעורם של מפלגות נוספות בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים שביטל את תוצאות הבחירות בעקבות ערעור שהגישו אלי כהן והמפלגות הציוניות בעיר.
    בהחלטתו כתב השופט אליקים רובינשטיין כי המעשים שראינו בבית שמש הם סכין בלב הדמוקרטיה. עוד הוסיפו השופטים כי במצב שכזה הם מחויבים לאמירתו של רבי ישמעאל בתלמוד "התרחקו מן הכיעור ומהדומה לו"

    על פ ההודעה הרשמית: בית המשפט העליון אימץ היום את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בעניין ביטול הבחירות בבית שמש ועריכתן מחדש, וקבע כי אין עילה למתן רשות ערעור על פסק הדין של בית המשפט לעניינים מינהליים.

    כזכור, בחודש נובמבר ערער היועץ המשפטי לממשלה על תוצאות הבחירות בבית שמש. בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים קיבל את הערעור והורה על ביטול הבחירות שהתקיימו- הן ביחס לבחירות לראש הרשות המקומית והן ביחס לבחירות למועצת הרשות המקומית.

    על החלטה זו הוגשה בקשת רשות ערעור, ובעמדת היועץ לבית המשפט העליון הוא סבר כי דינן של שתי הבקשות להידחות, כך שהחלטת בית המשפט לעניינים מנהליים יוותר על כנו.

    בעקבות החלטת בית משפט העליון בנושא בית שמש, הודיע לפני שעה קלה, שר הפנים , גדעון סער , בדיון בוועדת הפנים של הכנסת כי הבחירות החוזרות בבית שמש יתקיימו ביום שלישי, ט' באדר ב' תשע"ד , 11.3.14.

    ראש העיר משה אבוטבול אומר בתגובה אינני מופתע והחלטת השופטים היתה צפויה. צר לי שהרשימות בבית שמש שגם עתרו ואינם קשורים לטענות שעלו סובלים ביחד איתי וצר לי על תושבי נצרת שסובלים בחירות חוזרות בגלל בית שמש.

    ח״כ אשר על החלטת בג״ץ לבחירות חוזרות בב״ש ובנצרת: ״ליבי עם תושבי נצרת שנקלעו לבחירות חוזרות רק בגלל החלטת בג״ץ לערוך בחירות חוזרות בבית שמש. מי אמר שפוליטיקה יש רק בכנסת.״

    תגובת חבר מועצת העיר שמואל גרינברג: אין ספק שהלחץ הציבורי השפיע ובית המשפט נסחף לאווירה התקשורתית המסיתה, ולא בחן בענייניות את חומר הראיות הדל והקלוש. צר לי לומר שאם זה היה במקום אחר, פסק הדין היה שונה. מצער מאד שהיכן שיש ניחוח חרדי, פסק הדין פועל בהתאם ולא לטובתנו.

    יום בו פוסלים בפס"ד נדיר וחסר תקדים בחירות דמוקרטיות על סמך שמועות ובדלי ראיות, הוא יום אבל לדמוקרטיה ולמדינת ישראל.
    אין לנו ספק שתושביה הנאמנים של בית שמש יוכיחו שוב כי לא ניתן ליטול את זכות הבחירה מידיהם ולא יועילו כל הניסיונות לשנות את תוצאות הבחירות. הציבור אמר את דברו פעם אחת ויאמר זאת בקול ברור שוב.



    0 תגובות